Overzicht
Artikel 12 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht
nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van
bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de
ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
vermeld bij de Algemene Voorwaarden van JOYA,
zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met
bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij
consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen
nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument
heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 14 dagen na de ontbinding, terugbetalen.
5. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde
termijnen kan de consument geen rechten ontlenen.
Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht
op schadevergoeding.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn,
zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke
en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel
wordt geleverd. De kosten van een eventuele retourzending zijn
voor rekening van de ondernemer.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten
berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de
consument of – in geval door de consument voor een ander
afleveradres is gekozen dan het adres waarop consument
woonachtig is – op het moment van bezorging op dit
afleveradres, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
8. De consument is verplicht de producten op de overeengekomen
plaats/plaatsen af te nemen op het moment dat de ondernemer
deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment
waarop deze hem volgens de overeenkomst ter beschikking
wordt gesteld. Blijft de consument ter zake in gebreke, dan
komen de daardoor ontstane kosten voor zijn rekening,
waaronder de verzendkosten.
9. Indien de consument weigert of nalatig is met het verstrekken
van informatie of instructies die voor de levering noodzakelijk
zijn, zullen de voor levering bestemde producten worden
opgeslagen voor rekening en risico van de consument.
10. Indien de consument een verkeerd adres heeft opgegeven
voor levering, dan heeft de ondernemer het recht om extra
verzendkosten bij de consument in rekening te brengen.
11. De ondernemer doet haar best om de website zo actueel
mogelijk te houden. Indien een product onverhoopt niet meer
leverbaar is, dan neemt de ondernemer binnen 30 dagen na
plaatsing van de bestelling contact op met de consument.
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
Late or missing refunds
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.
Sale items
Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.
Exchanges
We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.
Gifts
If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.
Shipping returns
To return your product, you should mail your product to: {physical address}.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.